Promotiefilm

Opklimmen in rang. Dat klinkt wat ouderwets, maar is wel wat promotie beoogt. Je wilt je onderwerp hoger onder de aandacht brengen. Dat kan heel goed met een korte film. In enkele minuten maak je duidelijk waar je bedrijf, product of dienst voor staat. 

Een film of video helpt om je naamsbekendheid te vergroten en hoger in de zoekresultaten te staan. Bovendien is kijken en luisteren gemakkelijker dan lezen. Je kunt er gebruikerservaringen (ofwel testimonials) mee communiceren. Een video brengt je onderwerp tot leven. Een andere reden om met film aan de slag te gaan, is de mogelijkheid om iets te demonstreren.  

Je kijkers zijn geneigd een video te delen met vrienden, waardoor een olievlek ontstaat en je aantal ‘views’ flink kan toenemen. De kijkers worden volgers en je aangewezen medium voor alle films is YouTube. Daar kun je eenvoudig je eigen YouTube-kanaal inrichten, waar al je video’s overzichtelijk bij elkaar staan. 

Wil je specifiek je merk onder de aandacht brengen, dan spreken we over een commercial. In zo’n filmpje tellen de seconden, in een promotiefilm de minuten. Een strakke scheidslijn is er niet. Filmpjes krijgen steeds vaker ondertitels omdat veel mensen ze op hun smartphone bekijken, met het geluid uit. Wil je ‘in the movies’? 

Just call us